Friday, February 11, 2011

Tentang degilnya Hosni yang tidak Mubarak

Tengok tak ucapan Hosni Mubarak yang terbaru ni. Rakyat dunia semua fikir dia akhirnya akan cakap "OK saya letak jawatan." 

Tapi, hampeh punya orang dia boleh cakap "aya akan terus bertahan dan tidak akan berundur." "Korang tak boleh cabar aku. Aku dah berkuasa selama lebih 30 tahun."
Wahhh ni yang aku marah ni!!

Lepas tu boleh pulak Omar Sulaiman yang kononnya Presiden baru buat mesej video cakap "Kepada semua pemuda Mesir, pulanglah! Baliklah ke rumah anda! Kami perlukan anda untuk membina negara ini."

Tapi sah-sah la jawapan pemuda Mesir, " La@No@Tidak!!!!!. We will finish what we started!!"

Kepada rakyat Mesir, doaku sentiasa bersama anta semua. Bertahan! Tahrir Square medan jihad anda.

Dijangka hari ni semakin ramai penentang akan datang Tahrir Square.

sumber berita dari video Aljazeera English  live broadcast dan diterjemah oleh saya.

No comments: