Saturday, March 5, 2011

Semua Orang

Semua orang ialah orang asing atau orang kampung saya cakap 'stranger'. Dan semua orang, jiwanya kusut atau orang kampung saya cakap 'tangled'. Semua orang ada perkara yang dia nak lupakan, perkara yang mungkin jadi masa zaman kanak-kanak dulu atau orang kampung saya kata 'childhood'. 

Semua orang mencari sesuatu, tapi sampai sekarang semua orang tak jumpa lagi. Apalah agaknya benda tu ye? Semua orang akan terlupa satu hari nanti, oh ya orang kampung saya kata lupa tu 'oublié' bukan 'forget', kami memang advanced.

Semua orang lalui hidup dekat dunia ni, tapi bukan semua orang boleh ingat apa yang dia lalui. Ada yang hancurkan hidupnya, ada yang lipat-lipat hidupnya, ada yang tak dapat lihat hidupnya. Sedihkan? 

Semua orang ialah orang asing atau orang kampung belah mak saya kata 'drôle'.

Semua orang jiwanya kusut.

Hilang dalam tik tok tik tok (interpret sendiri apa dia tik tok tu) yang dilupakan.

No comments: