Sunday, July 29, 2012

Happy birthday The Talking Words

Bismillahirrahmanirrahim,

Alhamdulillah sudah masuk Ramadhan ke 9, dan ramadhan ke 9 tahun ini ialah tahun ke 3 The Talking Words lahir. Masih segar lagi dalam ingatan betapa jiwa saya 9 Ramadhan tahun 2010 yang lalu agak kacau.  Masa tu masih di USM semester pertama tahun akhir, hidup seorang diri-tiada rakan sebilik, saya tak ada kawan untuk luahkan perasaan. Lagipun saya bukan jenis yang suka meluahkan, saya lebih banyak mendengar luahan orang lain. Jadi di blog inilah altenatifnya untuk saya.

3 tahun... tempoh yang panjang bagi sesetengah orang. Tapi bagi saya 3 tahun itu hampir ibarat pejam buka mata saja. Sudah macam-macam terjadi sepanjang 3 tahun ini, mencari ilmu di universiti, mencari dan membina diri di negeri orang, merantau jauh dari kampung, mengutip pengalaman termahal melalui kerja sebagai pembantu bilik jahit dan sulaman walau dengna gaji yang kecil, berpuasa semasa bekerja dengan kudrat yang juga sedikit, bergraduasi, cari pengalaman bekerja pula di agensi kerajaan yang saya kira terbaik di Malaysia, mengenal kawan baru yang datang silih berganti, dan kini berniaga dengan bekas rakan2 sekerja.

3 tahun yang penuh sepak terajang kehidupan, jatuh bangun, luka, tawa, semua itu masih dilalui kerana saya tahu saya akan sentiasa di uji Allah.

3 tahun yang ada naik turunnya... macam graf prestasi page Facebook perniagaan bistro saya - NutRICHion

#1 Masa zaman kenaikan...


#2 Waktu jatuh...


 #3 Bangun semula...


Alhamdulillah setakat 3 tahun,3 kali Ramadhan ini, hidup saya penuh dengan warna, penuh dengan lagu rnb, soul, rock, jazz, lagu jiwa :) Jatuh bangun, luka dan suka yang amat berharga. Moga Allah masih sudi beri saya peluang untuk bertemu Ramadhan ke 4 bersama The Talking Words. Terima kasih kerana masih sudi membaca.

Erti Hidup Pada Memberi


No comments: